Weg uit china town - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Venneman - WaarBenJij.nu Weg uit china town - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Venneman - WaarBenJij.nu

Weg uit china town

Door: lisavenneman

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 April 2010 | Australië, Sydney

Hello there!

Hier dan maar weer een verhaaltje vanuit het zonnige Australie! Het is dus niet maar 2 graden, zoals op mijn site staat aangegeven, maar heerlijk 29 graden!

Afgelopen zaterdag zijn we wel vroeg opgestaan, zodat we genoeg konden doen. Dus op naar de Harbour Bridge om 'm alsnog te gaan beklimmen. Daar eenmaal aangekomen bleek dat het nogal duur is om dat te doen. Uiteindelijk hadden we toch besloten om het te doen, maar toen kwamen we er weer achter dat je je camera niet eens mee mocht nemen. Nou we deden het toch wel voor het mooie uitzicht en de foto's die je daarvan kan maken, dus toen hebben we het toch maar niet gedaan. We zijn toen gewoon zelf over de brug gaan lopen en daar kon je in een toren klimmen, dus hadden we alsnog ons uitzicht. S'middags zijn we lekker naar Bondi beach geweest, wat het mooiste strand van Sydney blijkt te zijn.

De volgende dag gingen 2 jongens al richting Nelson bay en Susan en ik hebben toen een tour gedaan naar de Blue mountains. Daar hebben we een stuk gelopen, maar ook met een treintje door de bergen en in een gondel. S'middags gingen we naar het Featherdale wildlife park. Daar hebben we de 1ste kangoeroes en koala's gezien! Niet alleen gezien, maar ook geaaid en gevoerd. Terug gingen we niet in een busje, maar met een soort cruise boot. Dat was een leuk einde van een leuke dag!

S'maandags hebben we eerst een hele tijd bij het Work 'n holiday kantoor gezeten om uit te zoeken wat we nou precies wilden gaan doen, waar we ook wel een stuk wijzer zijn geworden. We hadden besloten om de trein te pakken naar New Castle, een plaatsje 3u ten noorden van Sydney.
Twee jongens waarmee we in Sydney waren, waren hier ook dus dat was wel gezellig. De volgende dag niet zoveel gedaan, gewoon lekker op het strand gelegen. Die avond was ik natuurlijk om 00.00 jarig, toen hebben we ook weer op het strand gezeten! Hier is verder niet zo heel veel te beleven, vooral op dinsdag avond niet, dus we konden nergens een pub vinden waar we nog even wat konden drinken. Op mn verjaardag zelf zijn we naar Nelson Bay geweest. Eerst gingen op een boot dolfijnen kijken en later met een auto door een soort van 'woestijn' heen, waar we gingen zand boarden! Op de boot kon je ook in een soort van net zwemmen, wat aan de achterkant van de boot zat. Daar kwam je in door van een glijbaan te gaan. Aangezien wij een van de jongeren waren en bijna de enigen die gingen zwemmen, stond ongeveer de hele boot ons te bewonderen hoe wij heel charmant van de glijbaan vlogen! Het was wel een hele gezellige dag en vooral heel lekker dat we een prive chauffeur hadden, die ons overal heen bracht.

Vandaag hebben we een 'wine tour' gedaan samen met nog een nederlandse jongen uit het hostel hier. We begonnen om 10u, dus je kan je voorstellen dat de wijn aardig hard aan komt als je zo vroeg begint met drinken. We zijn naar 5 wijngaarden geweest, een kaasproeverij en een chocolade proeverij. Die mensen weten wel van door drinken want je had niet echt de tijd om rustig je wijntje te proeven, dan stond de volgende alweer klaar. Je kreeg bij elke wijngaard ook niet iets van 3 soorten wijn, maar ook meteen 6. Inclusief port en likeur. Het was wel heel leuk om te doen!

Australische mensen zijn sowieso een stelletje alcoholisten, want er wordt hier gewoon geen alcohol in de normale supermarkten verkocht omdat ze anders te veel drinken! Er zijn zelfs 'alcohol free zones'. Oh en nog zo iets raars als je hier uiteten gaat, dan moet je je eten en drinken aan de bar bestellen, meteen afrekenen en dan krijg je een tafelnummer mee en moet je zelf je bestek pakken.

Maar goed, dit is ook meteen onze laatste dag in New Castle, want ik vertek morgen weer terug naar Sydney. Mijn surfcamp begint maandag en dat gaat vanuit Sydney, vandaar dat ik daar weer naar toe moet. Daarna zullen jullie wel meer leuke verhalen horen! Ik wil natuurlijk ook nog steeds leuke verhale uit Nederland blijven horen!

Veel liefs

Op deze site staan de foto's:

• 23 April 2010 - 11:44

Marion:

Leuk om weer een verhaal te kunnen lezen! Wat een mooie foto's van de dolfijnen. Geniet lekker meisje. Dikke knuffel vanuit Kortenhoef

• 23 April 2010 - 14:01

Lisanne:

Hee nichie!

Duur he, al die toeristische trekpleisters. Same here! Mja, je moet maar denken, je bent maar 1 keer in Asutralie (wss)
    Aanstaande maandag ga ik een tripje naar een wildpark maken, dus hoop dat ik ook zulke mooie indrukken krijg te zien!

Maar meis, wat een activiteiten doe je daar zeg. Super gaaf!

Dat van dat alcohol past wel in het straat van jou toch!?:P

Nou meis, blijf genieten!
    Dikke kus,
    Lis

Ps. ik had je gesmst op je verjaardag, maar kreeg een 'mislukt' smsje terug. Dus bijdeze: nog van harte gefeliciteerd.

• 23 April 2010 - 15:05

Jolein:

Wat een heerlijke foto´s lies!
    Ik dacht ook al.. 5 graden! Maar dat is vast snachts geweest ofzo... 30 graden is dan wel een stukkie beter:)
    Wel vermoeiend dat je na het sandboarden weer omhoog moet lopen in de warmte zeker?!

Geniet ervan!:)

XxX pien

• 23 April 2010 - 18:11

Marleen&Nick:

G'day mate, chuck a few shrimps on the barbie! (haha ok dat was Nicks australische inbreng;p) Maar het ziet er allemaal super leuk uit lies! Haha die wijnproeferij klinkt wel iets voor jou, misschien kunnen ze je daar aan een baantje helpen?;) Kussies vanuit zonnig engeland! xxx