I'm flying high! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisa Venneman - WaarBenJij.nu I'm flying high! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisa Venneman - WaarBenJij.nu

I'm flying high!

Door: lisavenneman

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 Juni 2010 | Australië, Cairns

Hallo lieve mensen,


Als eerste bedankt voor jullie reacties:) Ik vind het heel moeilijk om een verhaal te schrijven, want het komt er nooit zo te staan zoals ik het beleefd heb. Maar ik ga weer m'n best doen!

Twee weken geleden ben ik dan 's ochtends met de nachtbus aangekomen in Airlie Beach. Het was weer 10u hoger en dat merkte je ook wel, aangezien het meteen nog een stuk warmer was en dat terwijl het hier winter is. Heel apart. We konden niet meteen inchecken, want het was pas 7u, dus toen zijn we maar lekker bij de lagoon gaan liggen totdat we konden inchecken. Al snel kwamen we Frank, frank & Mark alweer tegen, die jongens waarmee we ook op Fraser en alles waren. De volgende dag vertrok onze boot naar de Whitsundays. Op de New Horizon, met natuurlijk weer veel te veel nederlanders. Die dag hebben we niet zoveel gedaan, alleen naar de plek gevaren waar we die nacht gingen liggen. Alleen op de boot zitten met heerlijk weer is natuurlijk ook geen straf. De volgende dag werden om 7u ons bed uitgetrapt, want we gingen weer varen. Op naar het hoogtepunt van de trip; Whitehaven Beach! Mooi was het zeker, heel wit, echt een plek waar je dagen kan zitten. Jammer genoeg konden we er niet al te lang blijven, want we hadden ook nog een middag planning. We gingen snorkelen in een andere bay, ook echt heel leuk om te doen. De vissen zwommen gewoon onder, naast en boven je. Zelfs toen ik met Frank aan het praten was sprong er zo een vis precies langs ons hoofd tussen ons door. 'S avonds was het gewoon lekker op de boot zitten en een beetje spelletjes doen. De laatste dag van de trip gingen we eerst nog ergens anders snorkelen, daar zaten nog grotere vissen. O.a Elvis, een enorme vis die je schijnbaar ook kan knuffelen, maar waar ik helaas niet de kans voor heb gekregen. Daarna was het alweer tijd om terug te varen naar Airlie beach. Het was nog wel even een stukje varen, dus konden we nog lekker genieten op de boot, met muziek erbij, het ultime vakantie gevoel. 'S avonds hadden we nog de afterparty van de New Horizon, dat stelde niet zoveel voor, maar hebben er met zn allen nog wel even een leuke avond van gemaakt.

Na onze boot trip was het tijd voor Susan en mij om uit elkaar te gaan. We namen nog dezelfde bus, maar ik stopte op Magnetic Island en zij ging in 1x door naar Cairns. Was wel even raar, aangezien we toch vanaf het begin samen hebben gereisd. Vanaf Townsville moest ik met de ferrie naar Magnetic Island, maar ik was gelukkig niet meteen helemaal alleen, Annemieke ging tegelijk die kant op. We zaten dan wel allebei in een ander hostel, maar heb me prima vermaakt met wat mensen op mn kamer. Mijn eerste ochtend heb ik heerlijk ontbeten aan het strand, beter kon niet. Die dag heb ik met Annemieke en Margot een auto gehuurd. Niet een normale auto, maar een 'topless car'. Een heel grappig autootje dat net lijkt op de auto van Barbie. Roze, met een open dak en geen deuren. Daarmee hebben we lekker over het eiland getoured. Eerst naar Picnic Bay om even wat te eten, waar je kan je dat beter doen dan in Picnic Bay? Daarna zijn we naar een mooie look out gereden en vervolgens hebben we nog even een fotoshoot gehouden bij de auto, dat zullen jullie wel zien op de foto's. Later hadden we het leuke idee om met die auto Mark & Lara op te halen van de ferrie met onze mooie auto. We zijn toen bij de aankomst hal gaan staan, tegen de auto aan en in ons hand hadden we een bordje met daarop: Ken. Haha. We stonden daar dus als 3 barbies onze Ken op te wachten. De volgende dag was de Fullmoon Party, de reden dat ik naar Magnetic Island ging. Het is natuurlijk niet net zoals in Thailand, maar ze proberen het zo goed mogelijk na te maken. Het was jammer genoeg niet op het strand zelf, want blijkbaar is het verboden in Australie om op het strand te drinken. Het was wel heel gezellig, lekker uit emmers gedronken en we hadden allemaal 'dutchies love aussies' op onze armen laten schilderen. Iedereen zat helemaal onder de lichtgevende verf, maar wij hadden het nog vrij bescheiden gehouden. Als jullie de foto's te zien krijgen zullen jullie ook zien dat Annemieke en ik allebei een streepjes jurkje aan hadden en we hebben die avond dan ook nog allemaal andere mensen gezocht met een streepjes iets aan, waarmee we op de foto zijn gegaan.

De dag na de Full moon party had ik de bus naar Mission Beach. De place to be als je wilt skydiven en daarom ging ik daar ook heen! Samen met een duitse jongen, die ik al kende van Magnetic Island en nog een ander meisje bij mij op de kamer gingen we op zondag de lucht in. Je moet natuurlijk eerst een formulier ondertekenen dat skydiven heel gevaarlijk is en je er van alles van kan krijgen, maar dat weerhield me er niet van. Je kreeg een begeleider toegewezen en daarmee ging je de sprong doen. Eerst kreeg ik nog een camera op mn neus, want ik had voor de dvd gekozen, maar wel heel leuk om te zien hoe het vanaf het begin tot het eind is gegaan. Dus die kunnen jullie zien als ik thuis ben! Met een stuk of 8 springers gingen we het vliegtuig in. We stegen op met de deur gewoon open, toen had ik echt zoiets van ehh moet dat ding niet dicht? Elke keer dacht ik nu zijn we er wel, maar gingen we nog hoger! Op een gegeven moment waren we dan op een plek beland waar we moesten springen en het ging allemaal zo snel. Er ging 1 jongen voor mij en die zag ik echt zo het vliegtuig uitvallen, nou toen dacht ik wel even van aaah. Maar ik had geen tijd om na te denken ik werd op het randje van het vliegtuig gezet en binnen 3 tellen lag ik eruit. Het was echt zo vet! Helemaal niet eng en je hebt gelukkig niet dat vervelende gevoel in je buik als je in een achtbaan zit ofzo. Ik had echt een super mooi uitzicht en gewoon het idee alleen al dat je door de lucht zweeft. Dan ineens gaat je parachute open en is het net of je weer omhoog gaat, maar je snelheid neemt gewoon af. Uiteindelijk ben ik op het strand geland, echt heel leuk. Ben heel blij dat ik het heb gedaan! Verder heb ik in Mission Beach niet zoveel gedaan.

Op maandag ben ik met de bus naar Cairns vertrokken. Annemieke & Lara waren ook al in Cairns, dus die ben ik meteen even op gaan zoeken. Ze zaten namelijk in een ander hostel, want ik zit natuurlijk weer in een of ander hostel in een buitenwijk. Er gaat gelukkig wel een shuttle busje elk uur naar de stad, maar zij vonden het leuk om die avond mij lopend naar huis te brengen. Ik ben blij dat ik daar niet alleen liep want er kwam ineens een meisje heel bedreigend op ons af lopen. Ze vroeg uiteindelijk alleen of we rookten, maar ze was wel echt heel eng. Vervolgens riep ze ook nog dat ze zin had om te vechten en ze was niet alleen, aan de overkant stond ook nog een hele bende. Maar het is allemaal goedgekomen. De volgende dag zijn we met zn 3en naar het DFO Outlet shopping centre geweest om weer is even lekker ouderwets te gaan shoppen. Altijd leuk om te doen, vooral omdat het daar een stuk goedkoper is, ten opzichte van de rest van de dingen in Australie! 'S Avonds zijn we nog naar de bios geweest, naar de film streetdance 3D, dus dat was wel leuk. Weer een beetje het gevoel alsof je thuis bent. De dag erna moest ik vroeg op, want ik ging op een dagtrip naar het Great barrier. Het mooiste reef van Australie, waar je helemaal goed kan snorkelen en duiken. Ik ging op een catamaran het water op. Lekker gesnorkeld en in de zon gezeten. Het snorkelen was nog mooier dan de whitsundays, heel helder water en hele mooie vissen. Er was ook een eilandje dat helemaal vol zat met vogels. Nou wat een herrie maken die beesten!

Afgelopen dag ben ik samen met Mark op een trip geweest naar Cape Tribulation. Een plek helemaal omgeven door het regenwoud, zo mooi! We gingen eerst een boottrip doen over een rivier, waar we een paar krokodillen hebben gespot. Helaas geen mannetjes krokodil, want die zijn natuurlijk het grootst, maar wel een vrouwtje die ook aardig groot was en een baby krokodil van 3 maanden. We hebben ook nog een boardwalk door het rainforest gedaan, maar daarna gingen we richting het hostel en konden we zelf bepalen wat we gingen doen. Wij zijn toen 's middags fruit gaan proeven. Dat was bij 2 vrouwen die een enorme tuin hebben en alles daar zelf maken. Heerlijk fruit geproefd, waar ik nog nooit van gehoord had. O.a Breadfuit, wat als je het in de oven doet net zo smaakt als aardappels. Zelf vond ik de Rollina het lekkerst, heel zacht zoet fruit, maar je had bijv. ook nog de black Sabote en dat zag er net uit als chocola, heel apart maar wel heel lekker. De 2e dag hebben we een wandeling gemaakt naar een swimming hole. Heel mooi tussen het regenwoud ligt gewoon water waar je kan zwemmen en touwen waarmee je het water in kan slingeren. Heel leuk! We hebben ook nog een wandeling gemaakt naar het look out punt van Cape Trib. We hadden het wel wat hoger verwacht, maar alsnog een heel mooi uitzicht. Daar ziet sowieso alles er heel mooi uit. De laatste dag werden we rond 1u opgehaald en toen gingen we opweg naar Mossman Gorge. Ook een hele mooie plek om te zwemmen. Het water is daar zo helder en overal liggen rotsen in het water, maar wel met een aardige stroomversnelling. Als laatste gingen we nog naar Port Douglas, een plaatsje dat een beetje is gemaakt voor de rijkere. Je ziet daar hele mooie resort, maar ook hele leuke winkels en restaurantjes. Leuk om even door heen te lopen.

Nou ben ik weer terug in Cairns en morgen vlieg ik naar Darwin. Vanaf daar ga ik een tour doen naar Alice springs, 9 dagen in de outback. Dus dat wordt waarschijnlijk even afzien in de middle of nowhere, maar waarschijnlijk wel heel mooi!

Het is me weer niet gelukt om al de foto's er op te zetten, maar zodra ik ze heb zal ik ze weer sturen!

Liefss


  • 07 Juni 2010 - 06:08

    Marleen:

    Lies, wat een leuke dingen heb je allemaal gedaan zeg! Super tof van het skydiven, dat lijkt me echt doodeng.. ik wil die dvd wel zien als je terugkomt hoor! En heel veel plezier/succes in de outback, weet zeker dat het super leuk gaat worden!:D Kusje

  • 07 Juni 2010 - 06:50

    Marion:

    Goh Lies wat heb je weer veel gedaan! We kijken weer uit naar de foto's.
    Veel plezier in de outback. Liefs mams

  • 07 Juni 2010 - 07:33

    Maryse:

    Klinkt geweldig spannend lies, geniet ervan!
    Liefs

  • 07 Juni 2010 - 08:23

    Derek:

    Crazy sis, je gaat tog niet uit een vliegtuig springen! ;O
    Maar wel stoer hoor en veel plezier in de outback, X

  • 07 Juni 2010 - 08:59

    Myriam:

    hey liesiee! wat een stoere dingen allemaal. vet gaaf! je doet echt elke dag wel weer wat alsof het heel normaal is om even naar een regenwoud te gaan of te gaan skydiven haha! was het niet super eng?
    tot snel maar weer he liefie xxx

  • 07 Juni 2010 - 10:47

    Ome Ruud:

    Lief nichtje van me,
    Het is nu juni en je hebt nog een paar weken. Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen over de kerstspecial van All You Need Is Love. Willen we een beetje kans maken, dan moet de smeekbrief er toch wel 1 augustus uit. Allemaal stoer enzo dat je uit vliegtuigen springt en vissen aait en ik lees zelfs al dat je eigen moeder zich daar niet druk om maakt en alleen maar schrijft 'Goh Lies, wat heb je weer veel gedaan', maar zij is natuurlijk allang blij dat je het te druk hebt om een aboriginal of een kangoeroemelker aan de haak te slaan die het kerstdiner 2010 komt verlevendigen. Maar daar denkt de rest van de familie heel anders over. Kortom: de tijd dringt, zeker nu je negen dagen door een eindeloze vlakte en door een woestijn gaat dwalen. Als je iemand tegenkomt in een cafe in een woestijn heeft de klassieke openingszin : Hey, where do you come from' weinig nut. En : 'Have i seen you before? ' al helemaal niet. Dus de kansen slinken. Laat je ome Ruud in elk geval nog even weten of je wel je best doet, of dat we het wel kunnen vergeten, dat leuke tripje maar de studio?


  • 07 Juni 2010 - 11:08

    Rob:

    Hai Liesje,

    Je gaat ook van de ene trip in de andere hé. Volgens mij kan je er al een boek van vol schrijven. All you need kan me gestolen worden hoor, laat Ruud maar lekker kletsen. Veel plezier verder en doe voorzichtig in de outback. xxx Papa

  • 07 Juni 2010 - 20:00

    Ilse:

    Wow lies, skydiven?! wat gaaaaf. haha ik kan het niet helpen aan je hoofd te denken in dat dodelijke schip van de efteling(de mijne vergeten we even) En nu spring je zomaar een vliegtuig uit! Echt leuk om je verhalen te lezen! En ome ruud hoeft zich geen zorgen te maken, want wie weet kom je nog wel een lekkere outback jack in die woestijn tegen;p
    xxx

  • 15 Juni 2010 - 18:22

    Tante Gerdie:

    Lieve schattebol,
    Eindelijk een berichtje van mij. Het spijt me dat ik niet eerder via deze weg van mij heb laten horen. Maar op het nippertje kan het nog net. Ik ben nu bij de paps en mams en lieve broer een hapje mee eten. ERg lekker gegeten en nu een beetje duf op de bank. Maar na het zien van al je foto´s weer helemaal wakker. Jeetje wat stoer zeg uit dat vliegtuig springen. Ik dacht laatst misschien dat ook eens te doen om e.e.a. te overwinnen. Misschien een keerjte samen op Texel. En ja... al die leuke mannen. Zit er nu geen een bij waarvan je zegt mmmm.... wat Ruud al schreef , zou wel leuk zijn in all you need is love, kom op nog even je best doen. En verder verheug ik me enorm om je weer te zien. Je ziet er op de foto´s super uit , je geniet echt zo te zien. Hoop voordat jullie op vakantie gaan je nog te zien en uitvoerig bij te praten... Nou lieverd, heb het nog heel erg leuk de laatste weken, een hele goede thuisreis en tot gauw. By the way.... met mij gaat het goed. Maar verder treed in niet in details zo op het net. Dat doe ik liever persoonlijk. Bye, bye, dikke zoen en knuffel enz..... xxx van je tante Gerdie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

De wijde wereld in!

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2010

Last but not least

09 Juni 2010

Pictures pictures pictures

07 Juni 2010

I'm flying high!

26 Mei 2010

Images..

21 Mei 2010

Weer een aantal ervaringen rijker..
Lisa

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 12076

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 08 Juli 2014

Avontuur 2.0

13 April 2010 - 30 Juni 2010

De wijde wereld in!

Landen bezocht: