First days in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Venneman - WaarBenJij.nu First days in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Venneman - WaarBenJij.nu

First days in Australia

Door: lisavenneman

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 April 2010 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensen,

Hier dan mijn eerste reisverhaal na een hele lange vlucht! Gelukkig helemaal veilig aangekomen. Bij de douana op Heathrow alleen wat problemen met al het snoep dat in mijn tas zat, waarnaar gelukkig alleen maar werd gezegd 'enjoy your candy'. In Singapore even vertraging gehad, omdat het toilet lekte en we daardoor weer helemaal terug moesten naar de gate. Je zou zeggen dat je met een kapot toilet ook wel kan vliegen, maar daar dachten zij anders over. Uiteindelijk kwamen we dan om 21.30 lokale tijd aan in Sydney, waar een typisch australisch ventje ons op stond te wachten om ons naar het hostel te brengen. Hij was al moeilijk te verstaan door zijn enorme accent, maar nog erger door zijn blauwe kauwgom waar hij uitbundig op aan het kauwen was.

Eenmaal in het hostel hebben we eerst heerlijk gedouched, want na een lange reis voel je je toch niet meer zo fris. Toen vonden we het wel tijd om het nachtleven van Sydney te gaan verkennen. De eerste pub die we tegen kwamen zijn we naar binnen gelopen en dat bleek ook nog is heel gezellig te zijn. The three wise monkeys heet het en er speelde een live bandje. Aziaten die helemaal uit hun dak gingen en een zamenman die volgens mij aardig ver heen was, omdat hij op een gegeven moment met zijn riem om zijn hoofd op de grond zat en naar een meisje kroop en gebaarde dat zij hem als een hondje mee moest nemen.

De volgende ochtend dan ons eerste ontbijtje in het hostel, om vervolgens naar de presentatie te gaan van work 'n holiday. We dachten dat we daar wel na 2 uurtjes max. weer naar buiten zouden lopenn, maar dat viel vies tegen. We moesten er om 10.00 zijn, wat wel iets later was geworden, maar we liepen er uiteindeiljk om 16.30 de deur uit. Beetje zonde van onze dag dus, maar wel een stuk wijzer geworden. De presentatie werd onder andere gehouden door een jongen die sowieso ADHD heeft en in bijna elke zin wel het woord 'dudes' gebruikte. S'avonds hebben we genoten van de BBQ voor de deur van het hostel. We wilden ons wagen aan de kangeroe burger, maar die was helaas op. Later de avond maar weer de stad in, gewoon dezelfde pub als de vorige avond, want het lekker meebleren bij de live band vonden we toch wel heel leuk.

Voor de volgende dag hadden we heel veel plannen, maar die vielen een beetje in het water, doordat we pas om 14.00 ons bed uitkwamen en het 16.00 was voordat we eindelijk in de stad waren. We zijn toen toch maar naar het Opera house gegaan en hebben we de Harbour Bridge bekeken. Vooral toen het een beetje donker begon te worden was het erg mooi om te zien.

De foto's komen er zo snel mogelijk aan, maar jullie kunnen alvast wat foto's bekijken op picasaweb van een reisgenootje van mij.

Veel liefs vanuit de andere kant van de wereld.

• 16 April 2010 - 13:10

Myriam:

lies! vet leuk allemaal! hoop dat je het naar je zin krijgt. mis je nu al hoor. wel handig dat je die picasaweb van haar er ook bij zet haha ;)

kussiee

• 16 April 2010 - 15:11

Marleen:

hoi lies! Hahah lekker die blauwe kauwgom;)Je hebt het zo te horen al wel naar je zin! En het zou idd wel handig zijn om de link naar dat picasaweb te geven;)kus!

• 16 April 2010 - 15:26

Lisanne:

Nou lief nichtje, die schrijfstijl is super! Niets aan veranderen! En een stuk bondiger dan die van mij, haha!

De eerste plannen die niet gaan zoals je had gedacht, heb je al ervaren. Het is ook overal hetzelfde! Wij blijven er ook elke keer tegenaan lopen, helaas.

Blijf genieten van alle nieuwe dingen en ik ben benieuwd naar de foto's en je volgende verhaal!

Lieve groetjes vanuit Zambia!!!

Ps. super grappig dat dit uberhaupt kan!

• 16 April 2010 - 18:18

De Pellinies:

Hoi Lisa, fijn dat je eerste ervaringen aan de andere kant van de wereld zo positief zijn.
    Wij wensen je alvast een hele gezellige verjaardag.
    Bert,Titia,Jentien,Tobias en Dorith

• 16 April 2010 - 19:04

Ilse:

heee dude!
    Het klinkt nu al super, gelukkig maar dat je die vlucht hebt overleefd. (op zich vind ik het niet zo raar dat ze niet vliegen met een kapotte wc, een heel vliegtuig die z'n behoefte op de gang moet doen, lijkt me niet zo'n succes)
    geniet van iedere dag he, en kom snel met de foto's, ben super benieuwd!
    Kusjes

• 16 April 2010 - 20:35

Manon:

Haha inderdaad Ils;) Liesje wat fijn om wat van je te horen:) Hoor al dat je het prima naar je zin hebt daar! Veel plezier liefie!
    knuffel

• 17 April 2010 - 18:02

Luuk:

he lies,,ik hoop dat je het nog heel leuk gaat krijgen
    groetjes je neefje luuk

• 21 April 2010 - 07:38

Jentien:

he liesje!!

Super leuk verhaal heb je geschreven, zo te zien heb je het erg naar je zin!! En vandaag: wat ga je doen op je verjaardag:) GEFELICITEERD!! Maak er een leuke dag van en een dikke verjaardagszoen hier vanuit Nederland!

Liefs Jen!

• 22 April 2010 - 10:22

Jeroen:

Hoi Lisa,

Pia en ik denken nog regelmatig aan onze geweldige huwelijksreis naar Australië, dus we zijn wel een beetje jaloers op jou. Maak er één groot feest van !
    Helaas een dag te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Dikke zoen van Luuk, Lotte, Pia en je oom Jeroen

• 22 April 2010 - 12:46

Ome Ruud:

heppiebursdeetoejoeheppiebursdeetoejoeheppiebursdeedeerlisaheppiebursdeetoejoeeendagtelaatmaardatkomtervanalsjenooitopeenverjaardagskalenderkijktdusdaaromzingenwijblijzijlevelanghoerahoerazijlevelanhanghoerahoerazijlevelanghoerahoeoeoeoeoeraandsjiesajolliekoedfellooendsjoesajolliekoedfelloendsjiesajolliekoedfehelloooooooendsoseeolofus

• 22 April 2010 - 12:47

Ome Ruud:

ja... dat krijg je als je er een lang woord van maakt zonder spazies