Weer een aantal ervaringen rijker.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Venneman - WaarBenJij.nu Weer een aantal ervaringen rijker.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Venneman - WaarBenJij.nu

Weer een aantal ervaringen rijker..

Door: lisavenneman

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 Mei 2010 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Ik heb weer heel wat te vertellen, dus hier komt het! Vorige week vrijdag zijn we uit Surfers Paradise vertrokken om te gaan Wwoofen. ( Willing Workers On Organic Farms ) Dan ga je bij mensen, meestal op een boerderij, werken en daar tegenover staat dan dat je daar gratis mag verblijven en eten etc. Ik en Susan kwamen dan niet op een boerderij terecht, maar bij mensen met gewoon een hele grote tuin. De dag dat we aankwamen was het nog vrij rustig, we hoefden alleen nog maar te helpen met koken en taart bakken. Helaas bleef het niet zo, want de volgende dag was het vroeg opstaan en hard werken in de tuin. We moesten helpen met de bananenbomen te kappen en het kippenhol vrij maken van ontspoorde takken. Voor de rest was het vrijwel alleen onkruid wieden. Rond een uurtje of 5 dachten we dat we wel klaar zouden zijn, maar toen bedacht Mike dat hij nog wel even een boom om wilden hakken, waarnaar wij alles op moesten ruimen. Dus wij waren die avond nogal gesloopt. We kregen wel heerlijk eten en het was ook wel weer even lekker om niet op een kamer te zitten met 6 andere mensen en met je spulletjes naar de douches te moeten lopen. De volgende dag mochten we gelukkig iets later opstaan, want het was moederdag dus het gezin waar we verbleven ging uit om te ontbijten. We moesten daarna wel weer gewoon aan het werk en dat was weer vooral onkruid wieden. Daar hadden we het op een gegeven moment wel helemaal mee gehad. Het was ook een beetje onzin, want we mochten gewoon alles wat we gedaan hadden laten liggen, dus het zag er alsnog niet echt mooi uit. Aan het eind van de dag kwam wat familie van die mensen, want die man was de volgende dag jarig, dus die vierde het alvast. Heerlijk gegeten en ze spelen daar allemaal muziek, dus het was heel gezellig. Vooral leuk om te zien hoe mensen in Australie hier nou leven en dat is mee te maken. De rest van de dagen was het weer onrkuid wieden en nog eens onkruid wieden. Dus het werk was een beetje eentonig, dat was wel jammer. 'S avonds konden we wel lekker filmpjes kijken in hun 'prive bioscoop'.

Dinsdags zijn we toen weer vertrokken naar de volgende plaats, namelijk Brisbane. We hadden van te voren gehoord dat het eigenlijk Bris-boring is, maar wij vonden het eigenlijk wel een hele leuke plaats. We zijn op woensdag de stad in gegaan. Eerst naar een of ander Museum, waar van alles te zien was. Daarna zijn we door een heel leuk parkje gelopen, waarnaar we uitkwamen bij een lagoon. Heel grappig, dat is een soort 'nepstrand' met water midden in de stad. Zag er heel gezellig uit en het was ook heel lekker weer dus hebben ons daar prima vermaakt. Het was ook een heel mooi hostel, met dakterras en daar was ook een zwembad etc. We zijn er alleen niet zo heel lang gebleven, want de volgende dag vertrokken we alweer naar Noosa. Een heel schattig plaatsje, niet zo groot, maar wel heel gezellig. Er was ook niet zo heel veel te beleven, maar wel gewoon weer lekker naar het strand geweest. Jasper kwamen we daar ook weer tegen, net zoals nog vele andere die we elke keer tegen komen. Iedereen reist natuurlijk dezelfde kant op. Ook daar zijn we maar 1 nachtje geweest, want op vrijdag moesten we aankomen in Rainbow Beach. Daar was al helemaal bijna niks, maar strand hebben ze overal dus dat kwam wel goed. We gingen daar ook alleen heen omdat we vanaf daar de Fraser Island tour gingen doen. Op zaterdag hadden we een meeting over alles wat we wel en niet moeten doen en op zondag vertrokken we dan echt. Je zat met zn 8en in een 4wd auto en we gingen in totaal met 7 auto's. Wij zaten met allemaal Nederlanders: ik, Susan, Lara, Annemieke, Mark, Frank, Frank & Michel. Dus mensen, reken er niet op dat mn engels heel veel verbetert is als ik terug kom! Het is allemaal selfdrive, dus we hadden geen gides bij ons ofzo. Van ons hadden 6 mensen een rijbewijs, maar ik mocht eigenlijk niet rijden omdat ik nog geen 21 ben, maar heb uiteindelijkt toch wel gewoon gereden. Dat was wel echt super leuk, over het strand enz! Het was alleen niet zo lekker weer, de 1ste dag was nog wel redelijk, alleen wel bewolkt. We zijn toen naar Lake McKenzie geweest, maar het was dus niet echt lekker weer om te zwemmen. Vervolgens was het alweer tijd om naar de eerste kampeerplek te gaan, want je tentje opzetten in het donker is niet echt handig. Het was ook niet een camping, met allemaal faciliteiten, maar gewoon een stuk grond naast het strand. Dus dat betekent geen wc en geen douche. Het koken gebeurde op een heel klein gasstelletje, waar je boven moest staan, want stoelen hadden we ook niet. Gelukkig hadden we wel heel lekker eten meegekregen. Die avond was het gelukkig niet zo koud en zat iedereen gezellig bij de auto's, spelletjes te doen etc. We moesten alleen wel uitkijken voor de Dingo's ( wilde honden ), die gewoon door het kamp liepen en soms ook de tenten in gingen. Je mocht dus ook niet alleen naar de 'wc' gaan, maar er moest altijd iemand mee om met de zaklamp te schijnen en te kijken of er geen dingo's zaten. Het had wel wat, om gewoon gezellig met zn allen op het strand te zitten, tussen alle tenten in. De volgende dag was het vroeg opstaan, want we moesten gaan rijden voordat het vloed werd, want je hebt daar helemaal geen wegen, je rijdt echt alleen over het strand of anders over hobbelige zandpaden. Die dag werd het weer er niet beter op. We hebben eerste uren gezocht naar Eli Creek, wat we gewoon echt niet konden vinden, uiteindelijk zijn we maar eerst naar Indian Head gegaan. Een hoge rots klif, waar je een heel mooi uitzicht hebt over de oceaan. Helaas ging het regenen toen we daar waren, maar we hebben nog wel van het uitzicht kunnen genieten. Het betekende wel dat we gezellig met zn allen zaten te lunchen in de auto en verder niet heel veel konden doen. We zijn toen wel alsnog op zoek gegaan naar Eli Creek en na lang zoeken hadden we het dan toch eindelijk gevonden. We liepen daar wel met onze regenjas aan, maar het was alsnog de moeite waard. In de regen de tent opzetten, was iets minder en het was die avond daarom ook een stuk kouder. We lagen ook niet op een lekker luchtbed, maar gewoon op de grond, met mn badhanddoek als kussen en gewoon met trui en alles aan. Nu klinkt het of het echt allemaal vrij ruk was, maar het was eigenlijk best wel leuk om is zoiets te doen. We hadden ook een hele leuke groep, dus dat scheelt wel. De laatste dag was het dan eindelijk mooi weer, de zon scheen! Dus we konden eindelijk weer die truien uit en lekker gaan zwemmen. We gingen die dag dan ook naar Lake Wabby, waar visjes schijnen te zitten die ze ook gebruiken in de zwaluwhoeve om je voeten te scrubbe. Helaas hebben wij die niet gezien. Het was wel een heel mooi weer, midden tussen de sand blows, een heel mooi groot zandoppervlakte. Na dat alles, was het jammer genoeg alweer tijd om terug te gaan naar het vaste land. Ondanks het slechte weer, was het wel echt super!

De dag na terug komt op Rainbow Beach, zijn we vertrokken naar Town of 1770. Een heel klein plaatsje, dat zo heet omdat Caiptain Cook hier in 1770 als eerste aankwam. Er is niet heel veel te beleven, behalve dan dat het bekend staat om het chopper rijden. Dat hebben we dan natuurlijk ook gedaan! Met een hele grote groep, allemaal op kleine motors hebben we 3 uur getoured. Nog kangoeroes gezien en naar de zonsondergang gereden. Echt heel leuk om te doen! Een van de begeleiders kwam uit zuid Africa, dus die kon een beetje Nederlands praten en was vervolgens ook allemaal grappen aan het vertellen in het Nederlands. Hij vond zichzelf heel grappig en hij wilde ook nog met me op te foto, die zullen jullie wel zien, waar we allebei een middelvinger opsteken en daarbij zei hij: fuck Balkenende! Haha
Vanavond vertekken we met de nachtbus naar Airly Beach.

Het is me nog niet gelukt om de foto's er op te zetten, maar ik zal zo snel mogelijk weer de links sturen!

Liefs en kusjes

• 21 Mei 2010 - 02:31

Jasper:

Echt vervelend hoor dat ik jullie de hele tijd tegen kom ;). Fraser Island was idd echt heel erg goed. Zie je op Magnetic island en geniet van je whit sunday tour.

Liefs

• 21 Mei 2010 - 06:28

Lisanne:

ja meis, dat moet ook gebeuren he. Geld verdienen om rond te kunnen komen. Zo leer je wel het echte australische leven kennen.

Bris-boring, whaha!!

Verder merk ik dat je nog genoeg geniet en dat hoort ook zo!

Ik blijf je volgen meis!

Liefs je nichie

Werken voor je geld jij :P

• 21 Mei 2010 - 18:42

Rob:

Lieve Liesje,
    Een leuk verhaal van alle ervaringen die je weer rijker bent.Je kan er wel een boek over schrijven denk ik. Ik mis je wel maar wens je nog heel veel plezier. xx

• 24 Mei 2010 - 09:49

Nynke:

Hey Lisa,

Wat gaaf om al je verhalen te lezen!
    Heel veel plezier nog!

x Nynke

• 24 Mei 2010 - 09:54

Marion:

Lieve Lies, Je komt tijd tekort zo te horen! Zijn weer benieuwd naar je foto's. Nog fijne tijd daar aan de overkant! Dikke knuffel van ons allen

• 24 Mei 2010 - 12:51

Jentien:

Hey Liesje,

Super leuk om al je verhalen te lezen!! Je maakt echt super veel daar mee:)! Ben jalours op je, ik zit hier maar in mijn boeken...Haha!
    Geniet nog even daar he!!

Xx Jen!