Dutchie in Australia - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Lisa Venneman - WaarBenJij.nu Dutchie in Australia - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Lisa Venneman - WaarBenJij.nu

Dutchie in Australia

Door: lisavenneman

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 Mei 2010 | Australië, Surfers Paradise

G'day everybody,

Vorige week zaterdag ben ik dus weer aangekomen in Sydney. Voor het eerst helemaal alleen! Eenmaal aangekomen in het hostel, op een kamer met 7 andere, waarvan 5 jongens, ben ik even de stad in gegaan. Ik dacht het een rustig weekendje alleen zou worden, maar dat is hier volgens mij niet mogelijk. Ik bleek met hele leuke mensen op een kamer te zitten en daarmee ben ik 's avonds gezellig uitgeweest in de bar onder het hostel. De volgende dag ging ik met dezelfde mensen naar het Sydney Aquarium en de botanische tuinen.

Die maandag was het vroeg opstaan want ik moest om 7.15 bij de scubar zijn om te vertrekken richting het surfkamp. Met zn allen in busjes vertrokken we naar Seven Mile Beach! De groep was wel kleiner dan normaal, wij waren maar met zn 15en. Eenmaal aangekomen gingen we eerst lunchen en daarna was het dan echt tijd om te gaan surfen. We kregen eerst wat uitleg op het strand en daarna het water in om vervolgens flink zout te happen. Het was heel vermoeiend, maar wel heel leuk! Het ging al best aardig voor de eerste dag, ook al meteen gestaan. Tussen de middag was ik zo moe dat ik meteen in slaap was gevallen. Maar daarna was het gewoon weer tijd om te surfen! 'S avonds bleef het dan ook vrij rustig, want iedereen was moe en de volgende ochtend moesten we om 7.00 opstaan! Dat was geen pretje, want het was veel te vroeg, veel te koud en ik had veel te veel spierpijn! En dan moet je zo'n lekker nat koud wetsuit aantrekken.. 'S middags was het helemaal erg, want het bleef die dag koud en bewolkt, dus toen was ik even mn warme bedje ingekropen, dus dat maakte het nog erger om dat koude pak aan te doen. 'S avonds was het wel heel gezellig, voor het eten gingen we naar de pub boven op de berg, waar je een heel mooi uitzicht had voor de zonsondergang. Later die avond werd de tijd gevuld door een aantal leuke spelletjes! Woensdag was het gelukkig weer een mooie warme dag. Ik werd zelfs eerder wakker dan nodig was. ( ja ik leer hier nog is om vroeg op te staan! ) Vooral het einde van de dag was het heel vet om te surfen, met de zon die onderging en er zwommen dolfijnen gewoon achter ons! Net zoals de volgende ochtend, toen we om 6u!! op moesten, om al voor de zonsopgang in het water te liggen. Ook dat was heel mooi en waren er weer dolfijnen! Het was de laatste dag in Seven Mile Beach alweer, dus we kregen ook nog wat uitleg over alle surfregels. Die middag gingen we nog duo surfen, met zn 2en op 1 surfboard, heel grappig om te doen!
Toen zat het kamp er alweer op en gingen we weer terug naar Sydney. Daar kregen we nog pizza en bier, om nog even gezellig met elkaar te feesten in Scubar. Om 22.00 vertrokken ik en nog een paar andere naar Byron, voor de laatste dag van ons surfen.

Die vrijdag ochtend ben ik toen na een lange busreis van 12u aangekomen in Byron Bay, samen met Hannah & Steph, 2 meisjes van surfkamp. Susan was ook al in Byron, dus daar was ik ook weer gezellig mee, net zoals Jasper & Martin en nog vele andere die we al eerder hadden ontmoet. Iedereen reist hier de zelfde kant op dus je komt steeds weer dezelfde mensen tegen, maar ook heel veel nieuwe. Het was die dag natuurlijk Qday in Nederland en gelukkig hadden ze hier ook een Dutch Queensday party! We hadden er helemaal zin in, de jongens in het oranje en ik in mn rood, wit, blauwe outfit gingen we naar de Treehouse. Maar het was toch allemaa wat rustiger dan we verwacht hadden. We hebben wel heineken gedronken en een patatje oorlog gegeten, al kon je het niet echt satesaus noemen wat erbij zat.
We zijn toen gewoon gezellig met een hele groep bij het hostel gaan zitten en hebben we daar onze eigen koninginnedag gevierd. We zijn ook nog uitgeweest bij de Cheeky Monkeys, maar die mensen hier hebben toch wel een aparte manier van uitgaan. De volgende dag hebben we eerst lekker op het strand gelegen en daarna zijn we naar het Lighthouse gelopen. Het mooiste uitkijkpunt van Byron Bay. Het was wel een stukje lopen, maar dat was het ook wel waard. Het mooie uitzich hadden we alleen niet voor lang, want het werd ineens heel donker en we zagen over het water een hele storm op ons afkomen. Je zag een heel gordijn van regen hangen over het water dat met de seconde dichter bij kwam. Heel raar om te zien en ook best wel eng. Ik was natuurlijk alweer bang dat het ging onweren, maar dat viel gelukkig mee. Het kwam wel met bakken uit de lucht en het duurde wat langer dan verwacht, dus toen hebben we een lift geregeld terug naar het hostel. Op zondag zijn ik, Susan, Jasper & Martin naar Nimbim geweest, een hippie plaatsje vlakbij Byron Bay. Er was dit weekend Mardi Grass, hét festival van Nimbin, dus konden we meteen zien hoe zij feest vieren. We hadden al allemaal verwachtingen maar daar voldeed het toch niet helemaal aan. Wij zagen al helemaal voor ons hoe alle hippies op een grasveld zaten, helemaal stoned met een muziekje erbij maar dat was toch niet helemaal zo. Voordat we Nimbin in reden werden we al aangehouden door de politie en kwam er ook een politie hond naar binnen, die langs alle mensen liep om te controleren op drugs. Het was wel heel grappig om te zien, allemaal van die typische winkeltjes en mensen waar het alleen al leuk was om naar te kijken. Er kwam ook een optocht met mensen die prosteerden voor het legaliseren van Cannabis etc. Er liepen wel genoeg mensen rond die stoned waren, maar dat werd toch niet in het openbaar gedaan. Ook hebben we wel lekker op het grasveld gezeten en naar muziek geluisterd.

Gister ben ik samen met Susan aangekomen in Surfers Paradise. We waren gelukkig zo slim om de free pick up te bellen van het hostel, want het bleek dat we helemaal aan de andere kant zaten, wat dus echt niet te lopen is. We zitten hier wel echt heel mooi, met uitkijk over de haven en er vooral 's avonds heel gezellig uit ziet. We zijn 's middags even de stad in gegaan om te shoppen, ik had namelijk een nieuwe tas nodig, omdat mn handtas helemaal is uitgescheurd.. Misschien ietsjes teveel bij me(a) Gelukkig heb ik een hele goedkope rugzak kunnen vinden, dus zie ik er helemaal uit als een backpacker! Die avond nog even gezellig met 2 andere meiden uitgeweest.

Vandaag was een beetje een rotdag want het regende de hele dag aan 1 stuk door, dus al onze plannen vielen in het water en toen kwam ik er ook nog is achter dat en mijn goede telefoon en mn ipod zijn gestolen! Stelletje idioten! Wie doet er nou zoiets.. Dus dat wordt morgen aangifte doen bij de politie.

Maar goed, ik heb wel weer allemaal hele leuke dingen in het verschiet, dus jullie zullen nog genoeg leuke verhalen te horen krijgen!

Enn ik heb ook weer een heleboel nieuwe foto's! Hierbij de links:

http://picasaweb.google.nl/112654542028198720029/SydneyAgain?feat=directlink

http://picasaweb.google.nl/112654542028198720029/ByronBayNimbin?feat=directlink

http://picasaweb.google.nl/112654542028198720029/SurfersParadise?feat=directlink

Ik heb ook nog een heleboel andere foto's van mij op een surfboard etc, maar dat is me nog niet gelukt om die er op te zitten. Dit is voorlopig wel even genoeg!

Knuffelss


  • 04 Mei 2010 - 11:26

    Maryse:

    Leuk lies! ben stiekem wel jaloers op je hoor.
    veel plezier nog! liefsxx

  • 04 Mei 2010 - 12:40

    Ome Ruud:

    Zo te zien hoef ik niet over te komen om je te redden. wie is die gozer met die arm zo om je heen. toch wel een australier hè, of iets anders verweggistan. Niet zo'n flauwe nederlander, daar hebben we niks aan met de kerstspecial van All you need is love

  • 04 Mei 2010 - 13:55

    Ilse:

    Lies, het klinkt zo leuk allemaal! Je foto's ook! al had ik er ook 1 willen zien van jou in actie op de golven!
    Wel jammer dat je er niet bij was met koninginnenacht+dag maar dat halen we wel voglend jaar wel weer in!
    Kusss

  • 04 Mei 2010 - 15:16

    Marion:

    Lies, we zijn benieuwd naar je aktie-foto's van het surfen! Dikke zoen van ons allen

  • 06 Mei 2010 - 07:47

    Myriam:

    hey liesiee! we hebben je wel gemist met koninginnedag hoor! maar heb aan je gedacht en bier voor je gedronken ;)
    Vet leuk om dit allemaal te lezen hoor! zo te zien ben je de hele tijd met leuke mensen en heb je het naar je zin! wel vet kut van je tellie en ipod!

    kussie

  • 06 Mei 2010 - 11:14

    Lisa Venneman:

    De foto's van mij op een surfboard staan er nu ook op(H)

  • 06 Mei 2010 - 14:44

    Wim En Mary:

    Lisa wat een prachtige foto's en mooie verhalen.
    Geniet nog van het moois wat je allemaal tegenkomt op je reis.

  • 07 Mei 2010 - 12:06

    Derek:

    wooow surfchick :D
    Gelukkig niet blijven hangen bij een surfboy :P

  • 12 Mei 2010 - 09:07

    Marion:

    Wat een mooie foto's. Zo te zien lukt het je al aardig om te surfen. Foto's van Susan zijn ook leuk. Vooral van het wildlife park en van jullie outfit tijdens het werk! Geniet in Brisbane en van je ipod!
    Knuffel XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

De wijde wereld in!

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2010

Last but not least

09 Juni 2010

Pictures pictures pictures

07 Juni 2010

I'm flying high!

26 Mei 2010

Images..

21 Mei 2010

Weer een aantal ervaringen rijker..
Lisa

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 12061

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 08 Juli 2014

Avontuur 2.0

13 April 2010 - 30 Juni 2010

De wijde wereld in!

Landen bezocht: